palm tree white transparent

Travel the world

מה לעשות בנגב- מבן גוריון לגולדה

desert israel

הנגב בשבילי תמיד סימל דבר אחד: מדבר. וכל הקונוטציות השליליות שלו. חוץ מאחת אולי, האוויר היבש שמעניק לשיער שלי מראה מושלם.

ידעתי שתיירים שמגיעים לארץ תמיד נמשכים משום מה  לנוף המדברי, לטקסטורות ולצבעים השונים אבל בעיניי הנגב תמיד היה מעין רקע חום ולא מוגדר.

ואז הקורונה הגיעה ותל אביב, שהייתה תמיד מקור להנאה, נראתה חונקת מאי פעם. הייתי חייבת לצאת מהעיר!

ברגע שהרימו את מגבלת הקילומטר החלטתי לצאת לחקור את הנגב עם חברה שהיא גם מדריכת טיולים ושני חברים תיירים!

אתם כבר יכולים לשמוע אותי אומרת “negev” ו”yerucham״ באנגלית?

הייתה רק בעיה אחת, אין מלונות וצימרים!

הייאוש גבר עליי וכך, אני, בחורה שישנה בבניין מגורים במהלך הטירונות, נכנעתי ויצאתי לקאמפינג!

תאמינו או לא, שרדתי כדי לספר!

טיול בנגב לכאלה שלא יודעים לטייל (ואלה שכן)

את הנגב אפשר לראות בטיול של יומיים שלושה ולצאת ממש מסופקים

אנחנו בחרנו לחקור את הנגב בטיול של יומיים בכל פעם ואפילו חזרנו לאותם מקומות שהיו יפים במיוחד.

מה שנוח בנגב זה שאפשר להגיע ל רוב התצפיות עם הרכב והמסלולים/ הטרקים די קליים ומתאימים למשפחות או למישהי כמוני שממש לא בכושר במיוחד אחרי הסגר.

טיפ חשוב- תורידו לכם את המפה של הנגב בגוגל כי בהרבה מקומות אין קליטה.

מזג אויר

הכי כיף לטייל בנגב בחורף כי אז לא נצלים תחת השמש המדברית אבל צריך לקחת בחשבון שבלילה קפוא. כשישנים בתוך המכתש פחות קר.

מה ללבוש לטיול בנגב

מה שבא לכם!

המסלולים בנגב קלילים ולא מצריכים לבוש ספורטיבי במיוחד. אני טיילתי עם חצאית מכנסיים או שורטים ובלילה הבאנו פיג׳מות חמות.

אה, וטייץ שחור זה ביג נו נו בגלל שהוא יתמלא באבק בכל פעם שתשבו לנוח.

למה לנסוע לנגב?

מעבר לכל מהדברים שיש לראות מה שכיף בטיול לנגב, מבחינתי לפחות, זה האווירה.

התנתקנו מהטלפונים במשך יומיים (חוץ מכמה שיחות לדוגסיטר של טייני, הכלב שלי) ופשוט הרגשנו שאנחנו בעולם אחר.

אחרי שכולנו עובדנו מהבית וחיינו בזום היומיים האלה הספיקו לטעון אותנו מחדש באנרגיות לחודש הקרוב.

טיול בנגב עם קאמפינג בחניון לילה בארות

באוקטובר 2020 יצאנו לטיול קמפינג של יומיים וישנו בחניון לילה בארות של רשות הטבע והגנים.

חניון לילה בארות נמצא בתוך מכתש רמון כך שבלילה לא היה קפוא למרות ששנה שעברה שהינו במאהל במצפה רמון והיה קפוא.

ניתן להזמין לינה מראש בחניון זה ואחרים באתר.

הכניסה לאתר (פר אוהל) היא 100 ש״ח וניתן להשכיר מזרונים בעלות של 10 ש״ח באתר ולפעמים במקום (אם המקום לא מפוצץ, מה שהיה נכון במקרה שלנו).

בחניון תוכלו לפרוש את האוהל שלכם מתחת לבקתות עם סכך.

יש ספסלים ושולחנות פיקניק, עמדות  לצלייה, וכמובן שירותים ומקלחות שהיו נוחים מאוד להפתעתי.

יש גם מכולת קטנה עם קפה והעובדים של רשות הטבע והגנים יוכלו לתת לכם שם המלצות על מסלולים וכדו׳.

אני לא ישנתי טוב במיוחד אבל זה לא היה קשור למאהל. בכללי לקראת זריחה הכל מתחיל לזוז, ילדים מתחילים לקום וכך גם אתם.

צפו בסטוריז מהטיול שלנו פה.

טיול בנגב עם לינה במאהל חץ בשקט

ביולי 2019 יצאנו לטיול של יומיים וישנו במאהל חץ בשקט במצפה רמון.

המאהל נמצא ממש ליד הכביש אך כשמגיעים אתם שוכחים בכלל שאתם קרובים לציוויליזציה.

האיזור מוקף בדיונות מדבריות עליהם תוכלו לעלות לצפות בכוכבים או סתם לצעוק. במקום גם אפשר לתרגל ירייה בחץ וקשת!

המאהל כולל אוהלים ענקיים עם מזרונים נוחים, חימום ושמיכות. אנחנו ישנו במאהל פרטי לשלושתינו. במקום תוכלו למצוא מטבח עם כלים (ומלח, שמן, דברים כאלה)  ושירותים ומקלחות פרטיים ונוחים.

50 גוונים של חום- תצפיות בנגב

בתצפית אבנון תזכו ל360 מעלות של מדבר מדבר ועוד קצת מדבר.

זוהי הנקודה האהובה עליי אבל זה נטו בגלל שזכינו לצפות בגמלים שטיילו להם במרחק סנטימטרים ספורים מאיתנו.

לא מדובר בגמלים כמו בכפר הנוקדים או בנקודות עצירה שונות שאנשים מנסים לעשות עליהם כסף. אלו גמלים ששייכים כנראה לאחד הבדואים באיזור ופשוט התהלכו להם בלי אוכף בלי כלום.

בשביל מישהי כמוני לראות חיות הולכות להם בטבע כאילו אני בספארי זאת הייתה חוויה מדהימה.

מיותר לציין שלא התקרבנו יותר מדי לגמלים על מנת לא להפחיד אותם וכמובן וכמובן לא האכלנו אותם. בכל זאת הגמלים התהלכו בנינוחות מפתיעה לידנו ואני כמובן כמעט התעלפתי כשאחת מהם התקרבה אלינו בעודנו יושבים על הצוק.

כדי להגיע לתצפית תצטרכו לשים ירוחם בוויז ופשוט לנסוע ישר ישר ישר ועוד קצת ישר לאורך ירוחם. כשנראה כשהגעתם לסוף עלו על כביש העפר ותמשיכו עוד… ישר (ניחשתם יפה). ואז פשוט אפשר להחנות ולעלות לגבעה הקטנה או לצפות מהנוף בתחתית הגבעה.

אחוזת הקבר של בן גוריון בשדה בוקר היא נקודה אליה אני חוזרת בכל טיול לנגב.

לא אין לי קטע עם קברים, אבל יש לי קטע עם בעלי חיים. הקבר ממוקם על מצוק עם נוף מרהיב על רמת עבדת ונחל צין אבל האיזור כולו מוקף בשטחים ירוקים ובהם יעלים מטיילים בחופשיות.

תכינו את המצלמות שלהם כי לא תוכלו להפסיק לצלם אותם. ואני אומרת את זה כי כשאני הגעתי נגמר לי המקום באייפון.

וכמובן קשה להתעלם מהחשיבות ההיסטורית של המקום. אז ככה לידע כללי- נכון שכל תל אביבי מכיר את שדרות בן גוריון ובהן את ביתו של בן גוריון אבל בשלב מאוחר יותר בחיים דוד התל אביבי התאהב  בשדה בוקר וביקש מהתושבים לעבור לגור שם.

הם שיחקו אותה קשים להשגה ובהתחלה סירבו כי רצו לשמר את  אורח החיים הפשוט שלהם. אבללל לבסוף הם הסכימו ובן גוריון נקבר שם עם אשתו.

בפארק היפייפה תוכלו למצוא עצים המספקים צל ולערוך פיקניק, לשחק פריזבי ועוד.

כניסה: חינם

לטייל עם חצאית- מסלולים בנגב

girl twirling in front of a natural pool israel

עין עבדת הוא פארק לאומי עם נווה מדבר יפייפה שנח מתחת לצוק סלעי.

המסלול בעין עבדת הוא חד כיווני או הלוך וחזור.  ניתן להגיע לבריכה הקטנה תוך חצי שעה ולחזור לרכב או להמשיך למסלול של כשעתיים במעלה הקניון. במקרה כזה תצטרכו שמישהו יאסוף אתכם מלמעלה.

בדרך יש כמה נקודות מוצלות למנוחה אבל אסור לאכול בפארק או להיכנס למים בשום שלב!

כניסה- 20-30 ש״ח.

לא לא מדובר בשמות הטרנדיים החדשים בישראל אלא ב3 נקודות במסלול סהרונים במכתש רמון (ממש ליד חניון בארות).

מחניון סהרונים תלכו בסביבות החצי שעה (אלא אם כן יש לכם רכב 4X4 ואז תוכלו להיכנס יותר פנימה) עד לנקודת ההתחלה של המסלולים השונים. בנקודה זאת תמצאו עץ שיטה ענקי שיספק לכם צל ותחתיו תוכלו לנוח לאחר המסלול.

באיזור יש מסלולים של שעתיים עד 6 שעות או אפילו יותר. ואנחנו כמובן בחרנו ב…?

במסלול של שעתיים הלוך חזור לגבעת חרוט.

מסלול אופצינלי נוסף היה מסלול מעגלי של שעתיים- שלוש שעות לגבעת חרוט, ירידה לארדון וחזרה לתחילת המסלול.

יש שם מסלולים של שעתיים עד 6 או אפילו יותר. וכמובן אנחנו בחרנו ב…..? מסלול הכי קצר, ברור.

יצאנו למסלול ב9 בבוקר שזה כבר מאוחר לטעמי (במיוחד בהתחשב בעובדה שקמים עם הזריחה בדרך כלל אבל נמרחנו מה נעשה).

המסלול הוא לא באמת שעתיים שכן חצי שעה ראשונה רק הלכנו מהחניון עד לנקודת ההתחלה של המסלול. משם יש הליכה ואז טיפוס קצר (רבע שעה) במעלה הסלעים עד לראש הגבעה.

הטיפוס קליל, ילדים עושים את זה, מבוגרים עושים זה. והכי חשוב- אני עשיתי את זה!

לאורך הדרך תוכלו להינות מהטקסטורות השונות והצבעים המטריפים של המדבר.

למעלה תוכלו להינות מקצת רוח אבל אין צל. מראש הגבעה תוכלו לצפות על המכתש, הר ארדון ורמת סהרונים.

בדרך מהנגב עוצרים בגולדה- עצירות בנגב

israel desert

אחוזת הקבר של בן גוריון בשדה בוקר היא נקודה אליה אני חוזרת בכל טיול לנגב.

בפארק היפייפה תוכלו למצוא עצים המספקים צל ולערוך פיקניק, לשחק פריזבי ועוד.

כניסה: חינם

אגם ירוחם הוא אגב מלאכותי שנבנה ב1953למטרות נוי אך גם להעביר מים להשקיית שטחים חקלאיים. האגם נבנה באיזור נחל רביבים שחוצה את רכב ירוחם.

ניתן לעשות פיקניק באיזור ולצפות בציפורים מים שמגיעות בדרך כלל בחורף.

בנגב תוכלו למצוא שני אתרים ארכיאולוגים המשמרים שרידים של הערים הנבטיות הקדומות.

העם הנבטי נדד באיזור הנגב כ-300 שנה לפנה״ס ובשלב כלשהו קיבל אל עצמו את הנצרות כך שתוכלו לראות גם כנסיות בשרידים השונים.

תוכלו לראות את הערים הנבטיות בשבטה או בגן לאומי ממשית הנחשב אתר מורשת לאומית.

כניסה לשבטה: ללא תשלום

כניסה לגן לאומי ממשית: 20-30 ש״ח

נקודת עצירה מעניינת היא המנסרה בה תוכלו לעלות לראש גבעה המורכבת מאבני חול (קוורציט) שנראות כמו לוחות עץ שנוסרו בנגרייה (ומכאן השם).

התופעה הגיאולוגית המעניינת הזאת התפתחה כשאבני החול הותכו ע״י מאגמה לוהטת ובתהליך התקררותם  נוצרו סדקים והאבנים קיבלו צורה של לוחות עץ.

מסביב לגבעה בנו שביל צף שיאפשר לצפות באבנים מבלי להרוס כלום.

אבן רוח מים הוא מקום עצירה נחמד למנוחה עם בריכה שמתמלאת עם מי גשמים כך שעדיף להגיע בזמן שיש בה מים.

אפשר להניח מחצלת באיור ולערוך פיקניק (כמובן תוך כדי שמירה על הניקיון) אבל יותר מזה אין יותר מדי מה לעשות.

אנחנו במקרה גם זכינו לראות את הנחליאלי שמבשר על בואו של הסתיו (בעודנו מזיעים כאילו זה שיא הקיץ).

ממש ליד תוכלו לבקר באתר המנסרה.

עצירת חובה. כן.

בדרך לנגב או בחזור מומלץ בחום לעצור לגלידה מרעננת ומפקנת בגולדה.

אחרי שטיפסנו תחת השמש היוקדת בגבעת חרוט עצרנו לתדלק וראינו את השלט המתנוסס שקרא ״גולדה״. הגלידה הטבעונית שלהם החזירה אותי לחיים!

ממש ליד יש גם ארומה לאלו מכם שזקוקים לקפה קר.

השאירו תגובה

לתמיכה ב
Sugar Travels

קנו לי כוס קפה

טיפים לטיול הבא

סרטונים

פוסטים קשורים

חופשה מושלמת ברודוס, יוון

טיסה ראשונה אחרי קורונה החלטנו לטוס ליוון לחגוג לי יומולדת (לא נדבר על גיל) וזה היה טיול מטורף! אני רגילה

האם בטוח לטייל בברזיל?

כן, ברזיל בטוחה למטיילים. זו התשובה הקצרה. לברזיל י שמוניטין של המדינה הכי מסוכנת בדרום אמריקה אבל הנה הוראות בטיחות שישמרו עליכם בטוחים בזמן הטיול שלכם.